Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anniek - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anniek - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Anniek

06 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi,

Eindelijk een berichtje uit Bangkok. Ik heb al zoveel meegemaakt, dus het wordt maar eens tijd om het op te schrijven. Helaas kan ik nog geen foto's laten zien, maar dat komt later nog wel.

Maandagochtend om 12:00 vertrok mijn vlucht. De vlucht duurde twaalf uur naar Kuala Lumpur. Daar aangekomen ben ik gelijk op zoek gegaan naar mijn gate. Ik moest met een treintje naar een andere terminal en na een stukje lopen was ik er. Ik raakte aan de praat met twee Nederlanders en toen de tweede vlucht begon, heb ik nog even twee uurtjes kunnen slapen. Gearriveerd op Bangkok zijn we met zijn drieën naar de immigratie gelopen, waar ze je paspoort en eventuele visum bekijken. We moesten een half uur in de rij staan, waarna we vervolgens gelijk door konden lopen naar de bagageband. Mijn backpack lag er al, dus ik kon zo gaan. De andere veel plezier gewenst en toen bij de arrival hall stond de pick-up service al op mij te wachten. Grappig dat hij mij eerder herkende dan dat ik mijn eigen naam op een blaadje zag staan. Ik moest nog twintig minuten wachten voordat we konden vertrekken, want de chauffeur moest nog iemand anders ophalen. Uiteindelijk bleek dat ook een Nederlander te zijn. Gezellige boel dus in het busje richting ons hostel. Het was een lange rit van ongeveer een uur.

Het hostel konden we pas om 14:00 in, dus we moesten ons nog gaan vermaken. In bezweten en warme kleding op zoek naar eten gegaan. In een lokaal restaurantje de eerste Thaise maaltijd gegeten. Heerlijk! Daarna weer terug bij het hostel kregen we onze sleutel voor de dorm. Ik sliep boven in een hoogslaper. De kamer was groot genoeg voor tien man en vrouwen en mannen bij elkaar. Dat was even wennen. Ik moest me dus omkleden in de te kleine douches of toiletten. Daarin liepen allemaal kleine beestjes en dan merk je wel dat je in een totaal ander land bent. Nog paar gezellige Canadezen meiden ontmoet in mijn dorm en toevallig weer een Nederlander. Met de Nederlanders ben ik gaan chillen (want we waren alledrie alleen op reis). Ik merk wel dat mensen die met zijn tweeën of meer reizen minder open staan voor anderen. In de avond weer lekker Thais gegeten, in een steegje buiten, omdat de keuken ook buiten staat. Voor 1 euro een hele maaltijd op en vol dat ik zat. Toen zijn we nog even bij de Sirocco Tower naar binnen gegaan (bekend van Hangover 2), maar helaas mochten we niet naar binnen. Alleen als je een jurk of pak aan hebt. Terug in het hostel weer twee Nederlanders ontmoet. En toen ben ik rond 23:30 maar eens gaan slapen, wat ik hard nodig had.

Volgende ochtend was ik goed uitgeslapen en heb toen lekker ontbeten om half 11. We zijn toen met zijn vieren op stap gegaan: Anne, Eliza en Robin (Anne is blijkbaar ook een jongensnaam). Bij de rivier hebben we een boottocht genomen voor een uur. De vrouw die het ons verkocht zei heel de tijd 'lookie lookie', wat natuurlijk super lachen was. Boottocht was heel mooi. Zijn over de rivier en door het kanaal gevaren. Je ziet veel versleten houten huisjes en de armoede druipt er vanaf. Het echt Bangkok is hier denk ik wel te zien. Een mooie manier om op die manier de woonwijken van bangkok te bekijken. We werden bij een tempel genaamd Wat Arun afgezet. Zowel letterlijk als figuurlijk. We moesten namelijk uit de boot en nog meer Baht betalen... De tempel was echt prachtig! We zijn er rondgelopen en hebben ook een hoop boeddha beelden gezien. Allemaal zo mooi. Bij een van de tempels, waar je heel gebruikelijk je schoenen uit moet doen, werden we door een monnik gelukt gewenst. We moesten op onze benen zitten (voeten gericht naar een beeld is respectloos) en hij sloeg met een bos stokjes de lucht in, zodat wij waterdruppels over ons heen kregen. Toen deed hij bij ieder om de beurt een wit touwtje om de pols vastbinden. Ofwel ik heb nu geluk ;-) Daarna met de veerpont naar de overkant gevaren en langs Grand Palace op de markt gelopen. We kwamen uiteindelijk uit bij Koh San Road. DE straat voor backpackers. Ik vond het niet boeiend. We hebben er wel lunch gegeten en nog een heerlijke massage genomen. Fantastisch. We werden naar boven geleid, in een kamertje, waar je op een matras moest liggen en er een klein Thais vrouwtje je onder handen nam. Helaas voor een van de jongens kreeg hij een mannelijke masseur, waar de rest om kon lachen, maar hij zelf niet. Taxi genomen naar het hostel. De chauffeur kende het hostel niet, dus noemden we het dicht bij gelegen sjieke hotel (sirocco tower) wat hij dus wel kende. Hij zette ons letterlijk voor de deur af, wat helemaal niet de bedoeling was, maar hij wilde niet stoppen. Dus werden we daar super netjes ontvangen, terwijl het ons hotel niet is. Snel zijn we weggelopen en hebben we ons in het hostel opgeknapt om vervolgens op zoek te gaan naar een ladyboys show. Nou dat was echt een ramp. De chauffeur begreep ons niet en had ons naar de totaal verkeerde kant gebracht. Daar heeft een local hem uitgelegd waar we wel moesten zijn. Maar, heel jammer, de show was al begonnen toen we eindelijk bij de juiste plek aankwamen. Daarna is onze avond, voor de jongens vooral, niet geweldig geëindigd. De bar waar we wat dronken, werkte een homo die de Nederlandse jongens wel zag zitten. Eliza en ik lagen in een deuk, terwijl de jongens ontzettend chagrijnig keken. Ik ga niet eens vertellen hoe vies die ober was. Maar een ding is duidelijk, hier in Bangkok zijn ze heel open ;-)

Vandaag was ook weer tof, maar ook gehaast en druk. Met zijn vieren in een tuctuc gepropt en op deze manier veel van Bangkok kunnen zien. Aan alle leuke dingen komen een einde. Ik moest Anne, Eliza en Robin gedag zeggen om vervolgens naar mijn andere hostel te gaan. Morgen richting Cambodja, heeeeeel vroeg op, dus nu ga ik lekker een koude douche nemen en het warme Bangkok van mij afspoelen.

Welterusten en liefs, Anniek

  • 06 Maart 2014 - 22:36

    Ellen:

    Lieve Anniek, wat een leuk verhaal heb je geschreven, en wat heb je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd, ik ben jaloers op je dat je dit allemaal meemaakt!!
    Rudolf en ik wensen je een geweldig fijne reis en we gaan je volgen. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.
    Xx Ellen

  • 08 Maart 2014 - 10:36

    Corinne:

    Grappig dat je helemaal naar Bangkok moest reizen om er achter te komen dat Anne ook een jongensnaam is. Geniet van je verdere reis. Wij volgen je. Dikke knuffel.

  • 10 Maart 2014 - 17:49

    Lana:

    Massage! Lekker :-) Neem het ervan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anniek

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5141

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 November -0001

Avonturen in Azië

Landen bezocht: